37
Diversiunea continu?
 
         Domnul ministru Adrian Iorgulescu a declarat recent, la ?coala de var? a tineretului liberal, c? trebuie deconspira?i preo?ii care au turnat la securitate ce auzeau la sfnta spovedanie. Pe bun? dreptate Preafericitul P?rinte Patriarh Teoctist a spus c? biserica nu se opune, ba chiar a cerut dosarele de securitate ale preo?ilor, dar judecata lor este o problem? a bisericii, nu este o problem? politic?.
         Cum poate un intelectual de talia domnului ministru s? afirme o asemenea groz?vie? Biserica este o institu?ie sacr?, ea se supune altor legi dect cele politice, iar a afirma c? spovedania, una dintre tainele sfinte ale bisericii, putea fi folosit? de securitate este o blasfemie. Chiar dac? acest lucru s-a ntmplat n unele cazuri, nu-i treaba domnului ministru, nici a tinerilor liberali, s? judece. Dintre zecile de mii de preo?i pot fi c?iva care au colaborat cu securitatea din diferite motive: au fost n pu?c?rii unde au cedat torturii, au fost ?antaja?i prin eliminarea copiilor din ?coli, sau prin mai ?tiu eu ce mijloace – afl?m ncet-ncet ce metode diabolice foloseau securi?tii pentru a-?i racola victimele – puteau turna vecinii, colegii, dar n nici un caz ceea ce era legat de taina spovedaniei. Domnul ministru, dac? are un duhovnic ?i dac? s-a spovedit vreodat?, ar trebui s? ?tie c? spovedania are strict un caracter spiritual, nu-i vorba nici de not? informativ?, nici de turnat vecinii. Preotul d? sfaturi ?i dezleg?ri duhovnice?ti, nu juridice, sau politice! Pentru ca spovedania   s?-?i ndeplineasc? sfnta sa menire, trebuie s? existe credin??. Cre?tinul se duce la preot s? se spovedeasc? nu ca s?-l scape de nu ?tiu ce matrapazlcuri, pentru asta exist? judec?tori!, ci pentru a se purifica suflete?te. Dac? nu crede, dac? face calcule ce trebuie s? spun? ?i ce nu, ca un avocat, atunci mai bine s? nu se duc?. Ideea c? taina spovedaniei poate fi “tr?dat?” de vreun preot este nociv? pentru to?i fiii bisericii, este de o gravitate mult mai mare dect eventualele dela?iuni din dosarele preo?ilor. Declara?ia domnului ministru este un atentat la existen?a bisericii. Dumnezeu s?-l ierte!
         Dup? pionieri ?i sportivi, a venit ?i rndul preo?ilor. Ba chiar ?i sindicali?tii din nv???mnt cer deconspirarea dosarelor profesorilor. Doar Academia a sc?pat, deocamdat?! Sub sutele de mii de cereri, CNSAS-ul nu mai are timp de mini?tri sau deputa?i, de baronii locali, de adev?ra?ii criminali dinainte de 1989. Nu trebuie judecat generalul Ple?i??, el poate ncasa mai departe pensia de general de securitate, poate s? apar? la televiziune ?i s? spun? ct de patriot era cnd comanda sau chiar comitea crime, trebuie judecat ns? un preot, un profesor, un artist, un ziarist. Nu trebuie judecat C.V.Tudor, deoarece nu are n dosar “angajament”, ca ?i cum nu se poate proba activitatea sa dinainte de 1989 prin simpla lectur? a ceea ce a publicat n “S?pt?mna” sau aiurea. Este ca ?i cum ai c?uta “angajamentul” generalului Ple?i??!
         n nebunia strnit? de dosariad? se uit? c? legea  Ticu este o lege cu dou? obiective precise: deconspirarea securit??ii ca poli?ie politic? – deci n primul rnd a ofi?erilor ?i a modului lor de lucru – ?i accesul liber al fiec?rui cet??ean la propriul s?u dosar. Dac? vrea s? ?i-l publice, cum a f?cut doamna Mona Musc?, bine. Dac? nu, nu. Deturnarea aten?iei spre pionieri, sau preo?i, nseamn? o nou? “conspirare” a securit??ii, nseamn? un nou val de ur?, suspiciune, violen?? aruncat peste ntregul nostru popor de mafia format? din activi?ti, securi?ti ?i directori, mafie care st? deoparte ?i rde sardonic privind spectacolul pe care l-a generat.